Bij woonzorgcentrum Randhof hebben wij vanuit vier disciplines binnen Paree werkzaamheden verricht; Telecom, IT, Elektro en Beveiliging.
Woonzorgcentrum Randhof ligt aan de rand van Goes en heeft drie afdelingen: Steenen Beer, Binnenpoort en Horizon. De appartementen liggen rond een groot uitnodigend Atrium met een restaurant. De sfeer in Randhof is warm en huiselijk.
In Randhof wonen cliënten die verpleeghuiszorg met en zonder behandeling nodig hebben en cliënten met een Wet Langdurige Zorg (WLZ) of Geestelijk GezondheidsZorg (GGZ)-indicatie.
Bij Randhof hebben wij vanuit vier disciplines binnen Paree werkzaamheden verricht; Telecom, IT, Elektro en Beveiliging. De sterk verouderde zorgoproepinstallatie is vervangen, de volledige telefonie vernieuwd, een (nieuw) WiFi netwerk (draadloos internet) gerealiseerd en de bediening van de zonwering vervangen. Het totale project omvatte ruim 100 kamers, verdeeld over 4 verdiepingen.
Door een vast plafond was het niet mogelijk om op de zorglocatie de bekabeling uit het zicht te plaatsen. Om die reden zijn er kabelgoten gemonteerd en zijn alle kabels, samen met de reeds bestaande voorzieningen, nu netjes weggewerkt.
Planning
Om de overlast voor de bewoners zoveel mogelijk te beperken hebben wij eerst alle voorbereidingen getroffen voor het aanbrengen van de kabelgoot en de nieuwe bekabeling. Zodra alles gereed was, zijn op basis van een weekplanning de componenten kamer voor kamer vervangen. Tijdens deze periode werkte zowel de oude als nieuwe installatie en moesten de zorgmedewerkers tijdelijk met twee telefoontoestellen op stap.
In de tussentijd hadden wij, samen met Ascom, de “trainers” onder de medewerkers van Ter Weel opgeleid. Deze medewerkers leerden met de nieuwe telefoon omgaan en trainden op hun beurt de rest van de medewerkers voor het juiste gebruik van de nieuwe telefoon.
Het project is inmiddels afgerond en heeft in totaal met alle voorbereidingen ongeveer een half jaar in beslag genomen. Met een team van drie tot vier collega’s verrichtten wij alle werkzaamheden.
Door de goede samenwerking met Ter Weel, mede door een 2-wekelijks voortgangsoverleg, verliep de overgang soepel met een minimale overlast voor de bewoners.
De nieuwe voorzieningen zijn positief ontvangen door de zorgmedewerkers. Het oproepsysteem is makkelijk in te stellen en levert weinig vragen op.